CHKO na kole

I s cyklisty se v CHKO počítá, vždyť lépe přímo připravit trasy pro nadšence na dvou kolech, než je pak vyhánět ze zapovězených území.

Cyklistická naučná stezka Křivoklát - Rakovník

Obousměrná stezka spojuje Křivoklát s Rakovníkem.Vede údolím Rakovnického potoka a je součástí cyklotrasy Rakovník – Hořovice č. 303. Ujedete na ní po asfaltce 17 km a na informačních panelech se dozvíte o historii a přírodních zajímavostech oblasti.

Skryjský okruh

Začnete i skončíte ve Skryjích. Vyjedete za mostem doprava po silnici na Týřovice a podél řeky až k vyhlášené restauraci U rozvědčíka. Až doplníte tekutiny, jeďte na Nezabudice a Roztoky. V Roztokách přejeďte řeku a za mostem zabočte vpravo na Karlovu Ves, Broumy, tam se dejte u restaurace Na Vinohradech polní cestou vpravo a na rozcestí u lesa opět vpravo na lesní cestu. Z Bušohradu pak zase zpátky do Skryjí.

Lánský okruh

Aneb z Roztok do Lán a zase zpátky. Z Roztok pojedete po silnici přes Křivoklát, Městečko, tam asi 700 m po zelené a vpravo údolím vzhůru do Písků, po silnici asi kilometr, pak doleva lesní cestou k hájovně Plačkov až ke Klíčavě, potom po silnici na Zbečno, asi po kilometru vlevo Kovářovým luhem, po 1,5 km vpravo na Šafář, dál po modré a žluté na silnici a po ní až do Lán. Kolem Lánské obory pojedete po silnici, přejedete most přes Klíčavu a dáte se doprava kolem dvora Amálie na silnici, pak kolem dvora Doupno až do Pustovět. Odtud po silnici do Lašovic, kde mezi domy odbočíte doprava na polní cestu až k silnici, kolem hájovny Čepiny přes údolí Všetatského potoka na Skřivaň, odtud polní cestou do údolí Tyterského potoka po žluté, pak vpravo po modré do Novosedel, odtud po silnici do Hracholusk, polní cestou až k červené a po ní přes údolí Tyterského potoka a z Nezabudic po silnici až do Roztok.

Zvíkovec a Krakovec

Ze Zvíkovce vyrazíte na sever údolím Javornice a Rousínovského potoka po červené až na Krakovec a stejnou cestou zase zpátky na Zvíkovec.

Zbirožský okruh

Ze Zbiroha vyrazíte po červené a dál polní cestou kolem lesa na Chotětín, podél potoka Koželužka pak do kopce na Drahoňův Újezd po silnici po zelené, pak lesní cestou na Třebnušku, odtud po zelené do lesa, pak dál na Ostrovec, vpravo mezi domy se dáte polní cestou do kopce, přejedete Mlečický potok, pak lesem a přes pole do Podmokel, po zelené do Zvíkovce, po červené na Hradiště, Čilou do Skryjí. Potom na Broumy po silnici do Bušohradu. Odtud vpravo lesní cestou až ke žluté a po ní na Hřebeny. Dál po silnici přes Lišnou a Týček zpátky do Zbiroha.

Nižborský okruh

Z Nižbora vyjedete po silnici kolem řeky do Žloukovic, dál po červené lesem, pak vlevo do lesa až k Leontýnskému zámku, odtud po červené do Nového Jáchymova, Hudlic až k Lísku. Před Lískem sjeďte z červené rovně do lesa až k začátku asfaltové cesty, tam se dejte šikmo vlevo a dojedete do Stradonic. Odtud po silnici podél řeky zpátky do Nižbora.

Fotogalerie Celá galerie >

Skryjský i Lánský okruh vás provedou krásným údolím Berounky u Nezabudic.

Víte že…

Víte, že malebné Blatensko inspirovalo řadu básníků, spisovatelů a malířů? Právě zde se natáčel i známý film Vesničko má, středisková.